Czy public relations jest dla wszystkich?

Home / Marketing / Czy public relations jest dla wszystkich?

Wielu przedsiębiorców ma poważny problem z public relations. Wiedzą, że dobry wizerunek jest ważny, ale… skoro prowadzą dobrą, solidną firmę, której produkty są doceniane przez klientów, to czy jest sens płacić za jakiejś agencji PR za je usługi? Przecież i tak już jesteśmy dobrze widziani, a pieniądze przeznaczone na public relations można by spożytkować znacznie lepiej?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta: w public relations warto inwestować i powinna to robić to każda firma, rzecz jasna, na miarę swoich możliwości.

Inwestycja w wizerunek się opłaca

Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Solidność i dobra jakość produktów na dłuższą metę nie wystarczą na rynku, na którym panuje ostra konkurencja – tym pochwalić się będzie mogła większość podmiotów działających na nim.

Co zatem będzie decydować o przewadze konkurencyjnej? Sprawny marketing oraz dobry wizerunek, ale  o ile kampanię reklamową można przygotować stosunkowo szybko, to działania PR-owe, jeśli mają być skuteczne, muszą być rozłożone w czasie.

Czy na pewno mnie stać na cały ten PR?

No dobrze, ale czy mnie na to w ogóle stać? Przecież to kosztuje naprawdę spore pieniądze. Niekoniecznie. Oczywiście, wywiad z szefem w Gazecie Wyborczej może naprawdę dużo kosztować, ale szczerze powiedziawszy mała czy średnia firma działająca na lokalnym rynku wcale tego nie potrzebuje.

Bardziej bowiem powinna skoncentrować się nie na mediach ogólnopolskich, ale tych, które docierają do potencjalnych odbiorców jej produktów. Lokalna gazeta, portal internetowy, rozgłośnia radiowa.  To wcale nie musi być drogie.

Pozostają jeszcze koszty obsługi. Oczywiście, jeśli zechcemy zatrudnić Edelmana, to będą one naprawdę spore, ale na szczęście na rynku jest dużo małych agencji pr, które potrafią przystosować się do możliwości finansowych klienta.