Kolor w reklamie

Home / Marketing / Kolor w reklamie

Okazuje się, że to właśnie odpowiednie dopasowanie kolorystyki w przekazie reklamowym będzie miało najważniejszy wpływ na jego skuteczność. Jak wynika z badań, aż 65% respondentów uważa, że to właśnie kolor w reklamie jest dl nich najważniejszym czynnikiem, który wpływa później na ich zapamiętanie czy w konsekwencji na decyzje zakupowe.

Nie od dzisiaj wiadomo, że kolor wprowadzać nas może w różne stany emocji. Podczas gdy pomarańczowy doda energii a czerwony ożywi tak niebieski uspokoi a czarny czy szary może nawet przygnębić.

W erze nieustającej walki o klienta, ogromnej konkurencji i przekazów reklamowych napływających niemal ze wszystkich stron i mediów powstała dziedzina nauki, jaką jest psychologia kolory. To z całą pewnością nie nauka o tym, jak powstają barwy, ale jaki mają one właśnie wpływ na człowieka.

Kolor wywołuje emocje to pewne. Właśnie dlatego skuteczność przekazu zależy od ich odpowiedniego doboru. Stratedzy, którzy komponują poszczególne elementy spotu reklamowego doskonale wiedzą, że to właśnie kolor ma być dobrany odpowiednio do produktu czy usługi. Dla każdej kategorii przypasane są inne tonacje. Tym samym prestiż można zaznaczyć kolorem złotym czy bordowym. Filmy reklamowe, w których przeważa kolor zielony będą kojarzyć się ze świeżością i spokojem, co efektownie wpłynie na wizerunek produktu.