Nauka dobrych manier w przedszkolu

Home / Nauka / Nauka dobrych manier w przedszkolu

Praktycznie każde dziecko jest uważnym obserwatorem, który w dość wyraźny sposób naśladuje zachowanie dorosłych oraz innych dzieci. Chcąc żeby nasze dziecko umiało się zachować w odpowiedni sposób w wielu różnych sytuacjach życiowych postarajmy się w pierwszej kolejności sami stosować się do tych zasad używając zwrotów grzecznościowych do innych i do naszej pociechy. Dziękuj mu nawet za najdrobniejszą pomoc i chęci. Warto też w wielu przypadkach wyjaśnić dziecku swoje zachowanie. Bardzo duży wpływ na rozwój dziecka w tym kierunku ma również nauka dobrych manier w przedszkolu.

W wieku przedszkolnym nasza pociecha spotyka się z innymi mniej lub bardziej rozbisurmanionymi dziećmi skorymi nie tylko do grzecznej zabawy. Nie mniej jednak żeby nasza pociecha potrafiła się zachować przy stole czy też na spacerze z innymi dziećmi z przedszkola podstawowe zasady postępowania powinna, czy tez musi poznać w pierwszej kolejności w swoim najbliższym otoczeniu, czyli we własnym domu rodzinnym. Dopiero potem przedszkole może je uczyć typowych zasad savoir vivru.Nie we wszystkich przedszkolach jednak odbywają się typowe zajęcia mające na celu naukę dobrego wychowania. Jeśli zależy nam, żeby znaleźć takie przedszkole powinniśmy wpisać w wyszukiwarkę np. przedszkole Wilanów i spośród dostępnych ofert wyszukać taką, która najlepiej spełni nasze oczekiwania.

Nauka czy też ukazywanie dobrych manier to umiejętność panowania ad emocjami, uprzejmość i życzliwość wobec innych dzieci i osób dorosłych oraz tolerancja ich zachowania. Nauka dobrych manier to również pewna inwestycja w przyszłość naszej pociechy. Znając zasady zachowania, zwrotów grzecznościowych oraz postępowania w wielu innych sytuacjach wyrośnie na osobę szanującą wiele wartości społecznych, rodzinnych czy też jeszcze innego rodzaju. Naturalnie nie od razu zmiana zachowań i właściwe postępowanie będzie widoczne, w wielu przypadkach uwidoczni się ono dopiero po kilku latach wraz z rozwojem dziecka i stałym pielęgnowaniu zasad, zwrotów i postępowania.