Kryzys w firmie
Czasem wystarczy niewielka pomyłka, by kryzys w firmie był trudny do przeskoczenia. Z tym medialnym, który wpływa niestety na wizerunek firmy zarówno w oczach klientów jak i partnerów biznesowych borykają się zazwyczaj duże firmy. Media o wiele szybciej podchwytują to co złe, niekorzystne i nawet drobnostkę doprowadzają do rangi ogromnego niepowodzenia. Jeśli informacja o naszych potknięciach spotka się z krytyka dziennikarzy jest wielce prawdopodobne, że firma sama nie będzie w stanie wyjść z tego rodzaju wizerunkowego kryzysu. Okazuje się też, że zł wizerunek doprowadza niejednokrotnie do całkowitego bankructwa firmy.
Co robić w przypadku tego typu sytuacji? Na pewno nie „chować głowy w piasek”. Należy dążyć do sprawnej komunikacji nawet wtedy gdy firma przechodzi problem. W tym celu dobrze jest zatrudnić rzecznika prasowego, który rzeczowo aczkolwiek dyplomatycznie będzie udzielał wszystkich niezbędnych informacji, uspokajając sytuację – bardzo często rzecznikiem takim zostaje reprezentatywny pracownik firmy, który przeszedł uprzednio szkolenia medialne i doskonale wie jak zachować się przed kamerą, jak udzielać wywiadów i wreszcie jak odpowiednio odpowiadać na pytania.
Dobrym rozwiązaniem są również filmy promocyjne. W sytuacji kryzysu medialnego te są poniekąd łącznikiem w komunikacji pomiędzy firmą a partnerami biznesowymi. Filmy tego rodzaju powinny być nie tyle odpowiedzią na zarzuty, które wywołały kryzys a narzędziem, dzięki któremu ukazuje się nadal mocne zalety działalności firmy.