Jak stworzyć hasło reklamowe?
Istnieje kilka głównych zasad, którymi powinniśmy się kierować chcąc stworzyć chwytliwe hasło reklamowe. To powinno być przede wszystkim łatwe do zapamiętania. Będzie to miało wpływ na wizerunek firmy jak i określonego produktu. Hasło zawsze wywołuje emocje i wręcz staje się elementem identyfikującym, musi więc robić wrażenie.
Hasła reklamowe powinny pasować do charakteru reklamowanego produktu, najczęściej są pozytywne, bo to co dobre, jest łatwiej zapamiętywane. Co więcej, dobrze jeśli hasło zawsze wpływa na emocje, ale i dostarcza podstawowe informacje, które będą nierozerwalnie kojarzone z produktem. Pamiętajmy, że każdy spot reklamowy posiada hasło reklamowe i tak naprawdę to właśnie ono jest najważniejszym czynnikiem niejednej kampanii.
Co więcej? Hasło nie może być zbyt długie – optymalna ilość to pięć słów. Nie może naruszać niczyich uczuć, musi być uniwersalne.
Ciekawostką jest fakt, iż dobrze skomponowany slogan może być związany z marką przez kilka a nawet kilkadziesiąt lat. Nad skomponowaniem idealnej mieszanki słów nierzadko pracuje się wiele tygodni a w skład zespołu wchodzi niejeden copywriter. Hasło reklamowe nie może być tworzone w pośpiechu – przecież służyć ma firmie przez długi okres czasu i być niejako wizytówką firmy, zadbajmy więc, by było jak najlepsze.